Op mod hvert femte barn i en børnehave eller skoleklasse er belastet af stress. Vi lever i et samfund, hvor børn oplever en stigende række faktorer, som er medvirkende til at udløse stresssymptomer. Netop derfor er børneyogaen betydningsfuld, da der fokuseres på ro, at kunne sætte tempoet ned og lukke ned for ydre stimuli. I dette forløb kan eleverne blive bevidste om betydningen og vigtigheden af sindets sundhed. I samarbejde med Kristina Spanggaard, som er Børneyogainstruktør, vil eleverne lære at mærke sig selv og mærke efter, hvor de har det godt og komme godt ud af en situation, hvor de ikke ønsker at være. De erkender og accepterer deres plads i det gode fællesskab og finder ro i sig selv. De lærer, at selv om de siger fra til ting, er de gode nok!
Udfyld de synlige elevlæringsmål. Gennemgå derefter powerpoint der er sammenhørende med lærervejledningen. Lav løbende øvelserne, der vil forberede eleverne på besøget hos/af Børneyogainstruktøren, så de får mest muligt ud af det. 
 

  

  

Publiceret 28-09-2016